Navigáció átugrása

Tisztelt Vásárló!

Az alábbi tájékoztató segítséget nyújt Önnek a vásárlási folyamat áttekintésében, elolvasása gördülékenyebbé teszi a jegyvásárlás lépései közötti továbbhaladást. Annak érdekében, hogy Ön minden választható lehetőségről és feltételről értesüljön, kérjük figyelmesen olvassa el tájékoztatónkat!

Menetjegy és kiegészítő jegy

Menetjegyét és a hozzátartozó kiegészítő jegyét honlapunkon megvásárolhatja a VOLÁNBUSZ Zrt által üzemeltetett azon országos járatokra, melyek Budapestről a Népliget, a Stadion, az Árpád híd, és Újpest-Városkapu autóbusz-állomásokról indulnak, valamint ezekre az állomásokra érkeznek. Menetjegyét és a hozzátartozó kiegészítő jegyét továbbá megvásárolhatja azon VOLÁN társaságok egyes járataira is, melyek csatlakoztak a VOLÁNBUSZ Zrt által üzemeltetett internetes menetjegy értékesítési rendszeréhez, melyről bővebb információt a VOLÁNBUSZ honlapján a Gyakori kérdések menüpont alatt találhat.

A menetjegy vásárlás végállomásoktól és egyes budapesti köztes megállóktól lehetséges, valamint a Budapestre történő utazás esetében minden olyan megállóhelytől lehetséges a vásárlás, melyre a rendszer lehetőséget biztosít. Tájékoztatjuk, hogy ülőhelye csak azon megállóhelytől biztosított amelytől a menetjegyet megvásárolták, az ülőhely további fenntartására nincs mód.

A kiegészítő jegyet a kijelölt országos járatok esetében kell megfizetni, melynek utazási távolságtól függő árát az internetes menetjegy értékesítési rendszer automatikusan a fizetendő összeghez számolja, valamint a kiegészítő jegy adatait feltünteti a megvásárolt belföldi menetjegyen.

65 év feletti utas részére csak akkor vásárolható menetjegy, ha a választott viszonylatra kiegészítő jegyet is kell váltani. Kérjük, hogy kiegészítő jegyes járatokon történő utazáshoz a 3 és 6 év közötti gyermekek számára a „Kiegészítő jegy 65 év felettiek részére” elnevezésű jegytípust válasszák ki.

Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a Hungary Card kedvezmény füzetben lévő utalványok internetes menetjegyvásárlás során nem vehetők igénybe.

A kedvezmény érvényesítéséhez kérjük, fáradjanak pénztárainkhoz

Kérdés esetén kérjük érdeklődjön a VOLÁNBUSZ honlapján elérhető ügyfélszolgálati vonalaink egyikén.

A jegyvásárlás folyamata

  1. Válassza ki az Önnek megfelelő induló és érkező városokat. Adja meg az utazás típusát (egy út, vagy oda-vissza út), a naptár segítségével az utazás dátumát, oda-vissza utazás esetén a visszaút dátumát is!
  2. A jegyvásárlási folyamat minden lépésében nyomon követhetőek a már beállított vásárlási adatok a monitor jobb oldalán található összesítő sávban.
  3. Kisméretű mobil eszköz esetében a vásárlási adatok a képernyő tetején, a nyelvválasztó ikon mellett található kosár ikonra kattintva érhetőek el. Válassza ki a fel- és leszálló helyeket a listákból, majd a +/- gombok segítségével adja meg jegyfajtánként a kívánt darabszámokat! Kedvezményes menetjegy vásárlása esetén kérjük előzetesen tájékozódjon annak igénybevételének feltételeiről a társaság honlapján elérhető díjszabás alatt!
  4. Válassza ki azt a járatot, amellyel utazni szeretne!
  5. A képernyőn megjelenő ülésrajzon jelölje meg azt a helyet az autóbuszon, ahol ülni szeretne!
  6. Olvassa el a számlázási adatokkal kapcsolatos fontos információkat!
    Válassza ki számla igénylésének módját! Elektronikus számla igényléses esetén adja meg a vevő számlázási adatait!
    Adja meg az e-mail címét!
  7. Ellenőrizze a megadott adatokat, ha szükséges javítson!
    A vásárlási adatok módosítása esetén a Vissza gomb segítségével lehet a vásárlási folyamat kívánt lépésére visszatérni vagy a képernyő jobb felső sarkában található ház piktogram segítségével új vásárlást kezdeményezni.
  8. Ismerje meg és fogadja el az utazási feltételeinket, és lépjen tovább a banki fizető oldalra!
  9. A CIB Bank bankkártyás fizetési oldalán adja meg a kért adatokat (kártyaszám, lejárat dátuma, CVC kód), ellenőrizze azokat, majd hagyja jóvá a fizetést!
  10. A fizetés megtörténte után a sikeres vásárlásról egy automatikus e-mail érkezik a megadott postafiókjába, mely a vásárlással kapcsolatos minden fontos információt tartalmaz.

    Az e-mailhez mellékelve talál egy pdf dokumentumot, ebben találhatóak a belföldi menetjegy(ek). Az oda- és visszaútra szóló jegyek a dokumentumban külön-külön jelennek meg.

A belföldi menetjegy(ek)et az utazás megkezdésekor papír alapon, vagy a jegyet jól olvasható módon megjeleníteni képes mobil eszköz segítségével (mobil eszközön történő bemutatás kizárólag a VOLÁNBUSZ Zrt, ÉNYKK(Zala), ÉNYKK(Somló) és ÉNYKK(Bakony) járatain lehetséges) ellenőrzés céljából fel kell mutatni.

Menetjegyet tartalmazó visszaigazolás

Felhívjuk figyelmét, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. értékesítési rendszere a vásárlást követően automatikusan küldi meg a belföldi menetjegy(ek)et tartalmazó e-mail üzenetet, ezért amennyiben hibásan adta meg az e-mail címet, vagy a postafiók telítettsége miatt az email kézbesítése nem lehetséges, a VOLÁNBUSZ Zrt. a menetjegyet nem pótolja, az esetlegesen bekövetkezett károkért felelősséget nem vállal.

A visszaigazolás utazásra nem jogosít!

Az Ön érdekében javasoljuk, hogy az alábbi e-mail szolgáltatók bizonytalan működése miatt lehetőség szerint ne ezekre az e-mail címekre kérje menetjegyét:

  • @freemail.hu
  • @citromail.hu
  • @t-online.de
  • @vipmail.hu

Hibásan megadott e-mail cím, vagy az azt üzemeltető levelező szolgáltató stabilitási problémáiból eredő károkért társaságunk nem vállal felelősséget!

Kedvezmények

A mindenkor érvényes utazási kedvezményekről szóló tájékoztatót a VOLÁNBUSZ honlapján elérhető díjszabás tartalmazza.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a kedvezmény igénybevételre jogosító igazolványok bemutatása az utazásra jelentkezés alkalmával kötelező. Amennyiben ellenőrzés alkalmával a jogosultság nem kerül hitelt érdemlően igazolásra, meg kell váltani a megfelelő jogosultságú menetjegyet, illetve az ellenőr pótdíjat is kiszabhat.

Utazás

Az interneten megvásárolt belföldi menetjegyet a járatra történő felszállás során a járművezetőnek, a menetjegy- és bérlet ellenőrzés során pedig az ellenőrzést végző személynek kell felmutatni. A menetjegyet az esetleges ellenőrzés céljából az utazás végéig meg kell őriznie. Kérjük, hogy az indulást megelőzően legalább 15 perccel érkezzen az autóbuszhoz, mert az előre lefoglalt ülőhelyét csak így áll módunkban biztosítani.

A belföldi menetjegyet fel lehet mutatni – az e-mailen kapott menetjegyek otthoni vagy pénztári kinyomtatását követően – papír alapon, illetve a VOLÁNBUSZ Zrt, a ÉNYKK(Bakony), ÉNYKK(Somló) és ÉNYKK(Zala) és járatain történő utazás esetén a jegyeket jól olvasható formában megjeleníteni képes mobil eszközökön (pl: okostelefon, tablet, laptop) is.

Felhívjuk a figyelmet, hogy azokban az esetekben, amikor a mobil eszköz műszakilag alkalmatlan a menetjegy ellenőrzés céljából történő bemutatására (pl. lemerült, meghibásodott stb), vagy az utas a jegy(ek) jól látható módon történő ellenőrzését nem biztosítja, akkor a szolgáltató részéről vélelmezhető az érvényes utazási igazolvány nélküli utazás, így a jegy(ek) újbóli megvásárlására és pótdíjazásra kerülhet sor.

A menetjegy visszaváltása

Az utas a foglalási azonosító megadásával bármelyik elővételi pénztárunkban kezdeményezheti a menetjegy visszaváltását, melyet legkésőbb a járat indulását megelőzően tehet meg.

  • A járatindulás előtti menetjegy visszaváltáskor a menetjegy értékéből 20 % kezelési költség kerül levonásra. A visszaváltásra benyújtott igény alapján elvégezzük a visszaváltást és a kezelési költség levonása után a fennmaradó összeg az Ön számlájára átutalással kerül vissza.
  • Az összeg számlára való érkezési ideje elsősorban a fizető oldalt üzemeletető bank, valamint a számlavezető bank ügyintézési idejétől függ.
  • A járatindulást követően a menetjegy visszaváltásra nincs lehetőség.

Az internetes menetjegy visszaváltási Kérelmet itt érheti el.

Számlás menetjegy estén a visszaváltás kezdeményezése esetében, kérjük, hogy a számlát is szíveskedjék magával hozni. A visszaváltás ebben esetben csak a számlával együtt lehetséges.

A menetjegy módosítása

Az interneten megvásárolt menetjegyek csak arra a járatra érvényesek amelyre a menetjegyet megvásárolták, járatindulás előtt és után felhasználni nem lehet. A menetjegy nem módosítható. Módosítási igény esetén új menetjegyet kell vásárolni és a visszaváltási szabályok szerint a korábban vásárolt menetjegy visszaváltható.

Számlakiadás

A VOLÁNBUSZ Zrt. internetes értékesítési felülete az alábbi két válaszható számlázási lehetőséget biztosít a vásárló részére:

Nem kérek elektronikus számlát

Ha a vevő a nem kér elektronikus számlát, akkor a megadott e-mail címre kizárólag a vásárlás visszaigazolása és annak mellékletében szereplő pdf menetjegy(ek) kerülnek megküldésre, valamint a VOLÁNBUSZ Zrt. biztosítja, hogy a vevő kérése a vásárlást követően a menetjegy bemutatása esetében papír alapú számlát állít ki a megvásárolt menetjegy(ek)ről belföldi pénztáraiban.

Kérek elektronikus számlát a teljes árú menetjegyekről, és elfogadom annak elektronikus módon, PDF formátumban történő megküldését

Ha a vevő kér elektronikus számlát, akkor elfogadja, hogy a VOLÁNBUSZ Zrt. elektronikus módon, pdf formátumban küldi meg a számlát a teljes árú menetjegyekről ,a vásárló által megadott vevő számlázási adatokkal és e-mail címre.

Felhívjuk a figyelmet, hogy elektronikus számlát kiállítására kizárólag teljes árú menetjegyekre vonatkozhat, ezért kedvezményes menetjegyről történő számla igénylése esetén a „Nem kérek elektronikus számlát” opciót kell kiválasztani.

Elektronikus számla igénylése előtt kérjük munkáltatójánál, könyvelőjénél előzetesen érdeklődjön a pdf formátumú elektronikus számla elfogadására vonatkozóan, mely jogszabályi előírásnak megfelelően a pdf formátumon belül, mellékletként xml formátumban is tartalmazza a számla adatait.

Utasbiztosítás

Az interneten vásárolt belföldi menetjegy - a személyesen megváltott menetjegyekhez hasonlóan - utasbiztosítást tartalmaz.

Köszönjük, hogy elolvasta tájékoztatónkat!

VOLÁNBUSZ Zrt.