Navigáció átugrása

Vásárolja meg menetjegyét vagy bérletét online! Töltse le a megfelelő alkalmazást!

Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött soron kívüli megállapodásnak köszönhetően 2020. március 23-tól menetjegyeiket, 2020. április 1-jétől pedig már bérleteiket is megvásárolhatják a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás segítségével. Az applikációban megtalálják társaságunk valamennyi helyközi jegyfajtáját, azon települések helyi díjtermékét, ahol a Volánbusz a szolgáltató, illetve az övezetes 30 napos, helyközi, teljes árú és kiemelten kedvezményes bérleteket is.

A társaságunk járataira vásárolt menetjegyek egy utazásra, a megadott időponttól a leszállásig érvényesek, a vásárlást követően legkorábban 2 perccel használhatók fel; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Fontos, hogy a jegyek és bérletek megvásárlásához és felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges!

 

  • Mit jelent az, hogy Közlekedési Mobiljegy alkalmazás?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazás egy – a Volánbusz értékesítési csatornájaként is működtetett – applikáció, amely bizonyos, a Volánbusz által üzemeltetett helyközi és helyi járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval történő vásárlását teszi lehetővé. A vásárláshoz és a használathoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.
     
  • Más applikációban is válthatok jegyet/bérletet?
    Igen, az NM Zrt. partnereinél, jelenleg az OTP by Simple és a Voxpay alkalmazásokban is van lehetőség megváltani a jegyet vagy bérletet.
     
  • A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség nem váltja fel a jelenlegi, papíralapú jegyeket, hanem egy új értékesítési csatornát jelent, amellyel a Volánbusz igyekszik tovább csökkenteni az országos vírusveszélyt. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek lesznek a Volánbusz saját és viszonteladói értékesítési pontjain, illetve bizonyos esetekben automatáiból is.
     
  • Milyen jegyet/bérletet válthatok az applikációban?
    Az applikációkban elérhető menetjegyek: helyi menetjegy, díjszabási kilométerövezethez kötött helyközi és távolsági kiegészítő jegy.
    Az applikációban elérhető bérletek: helyi egy- és/vagy összvonalas havi bérlet, 30 napos bérletek, díjszabási kilométerövezethez kötött helyközi havi és helyközi 30 napos bérlet.
    Május 1-jétől a helyközi havi bérletek között már a kiemelten kedvezményesek (90%) is elérhetők. A helyi sajátosságok szerinti havi tanulóbérletek (havi, összvonalas havi, kombinált összvonalas havi, bel- és külterületi havi), valamint a Mosonmagyaróvár, Mohács, Nagykanizsa, illetve Nyíregyháza belterületi és külterületi helyi közlekedésében használatos 30 napos tanulóbérletek is megvásárolhatók az alkalmazásban.
     
  • Bérlet vásárlásakor milyen adatokat kell megadni?
    Bérlet vásárlásánál meg kell adni annak az igazolványnak a számát is, amivel az utas használni kívánja a bérletet. Ez lehet személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány, illetve a kiemelten kedvezményes bérlet esetén pl. diákigazolvány, fogyatékkal élő személyek kedvezményére jogosító igazolvány (pl. SINOSZ- vagy MÁK-igazolvány). Bővebb információ: https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/helykozi-dijszabasi-informaciok/kedvezmenyek.
     
  • Hogyan történik a helyi jegy vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi jegy vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová jegyet szeretnénk vásárolni, beállítjuk, hogy mikortól akarunk utazni (dátum/óra/perc) majd megvásároljuk a jegyet az applikációban. A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A beállított utazási idő megkezdésétől számítva 60 perc áll rendelkezésünkre, hogy felszálljunk a Volánbusz járatára és megkezdjük utazásunkat. A Volánbusz járataira szóló helyi közlekedési mobiljegy egy útra érvényes!
     
  • Hogyan történik a helyi bérlet vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi bérlet vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová bérletet szeretnénk vásárolni, kiválasztjuk a bérlet típusát, beállítjuk az érvényességi időt, majd megvásároljuk a bérletet az applikációban. A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Hogyan történik a Volánbusz helyközi járataira szóló közlekedési mobiljegy vagy -bérlet megvásárlása?
    A Közlekedési Mobiljegy applikáció letöltése és a regisztráció – valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés – után kiválasztjuk a Volánbusz helyközi jegy szolgáltatását és megvesszük a jegyet arra a kilométerövezetre, amely az utazási távolságnak megfelel. A helyes övezet kiválasztásában a menetrendek.hu oldal segít, amely az applikációból közvetlenül elérhető. Jegy vásárlásakor be kell állítani, hogy mikortól akarunk utazni (dátum/óra/perc). A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A helyközi közlekedési mobiljegy egy útra és csak a megvásárolt kilométerövezet mértékéig érvényes. Kérjük, hogy a menetrendek.hu oldalon azt is ellenőrizze, hogy az Ön által kiválasztott járat országos besorolású-e, ugyanis ebben az esetben távolsági kiegészítő jegyet is kell vásárolnia az applikációban. Ilyen esetben először a menetjegyet, majd az azonos kilométerövezetű távolsági kiegészítő jegyet kell megvásárolnia.
    A bérletet ugyanezen az applikáción keresztül lehet megvásárolni. Meg kell adni az érvényesség első napját; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Az érvényességi idő kezdőnapjának beállítása nélkül a vásárlás napja lesz az indulónap. Havi bérletek esetében a bérlet a hónap első napjától a következő hónap 5. napján 24:00 óráig érvényes. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Honnan tudom, hogy hány kilométert kell megtennem az úti célomig?
    A menetrendek.hu oldalon megtekinthető az indulás és az érkezés helye közötti távolság.
     
  • Mi a teendő, ha vissza szeretném váltani a mobiljegyemet vagy -bérletemet?
    A tervezett indulási időpont előtt a mobil díjtermék az applikációban (de csak ott!) visszaváltható. A visszaváltott jegy vagy bérlet árát a rendszer az egyenlegen írja jóvá.
     
  • Hogyan alakulnak az árak? Drágább lesz a mobiljegy és -bérlet, mint a papíralapú?
    A Volánbusz díjszabása árban nem tesz különbséget a különböző módon vásárolt jegyek és bérletek között, az utasoknak nem kell kényelmi díjat fizetniük.
     
  • Hogyan kezelik az alkalmazások a kedvezményeket?
    Helyközi utazásra szóló mobiljegy vásárlása esetén 50%-os és 90%-os kedvezményű jegyet, helyközi bérlet vásárlása esetén pedig 90%-os kedvezményű bérletet lehet vásárolni az arra jogosultaknak. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek és bérletek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban.
     
  • Hogyan igényelhetek áfás számlát?
    Az applikáció üzemeltetője minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfél regisztrációja alatt.
     
  • Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet vagy -bérletet, és lemerül a telefonja?
    A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Volánbusz üzletszabályzata részletez.
     
  • Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet vagy bérletet lehet másik telefonról is használni?
    A megvásárolt díjtermék ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere, illetve az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek vagy -bérletek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók.
     
  • A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet vagy -bérletet használó utasok?
    Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú jegyet vagy bérletet. Amennyiben a díjterméket már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja azt felmutatni, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.
     
  • Hogyan ellenőrzik, hogy vettem-e mobiljegyet vagy -bérletet?
    Ellenőrzéskor az utasnak meg kell mutatni a vásárolt jegyet vagy bérletet az applikációban, valamint az esetleges kedvezményekre jogosító eredeti igazolást/igazolványt, illetve azt az eredeti igazolványt, amelynek a számát a bérlet vásárlásakor megadta.
     
  • A mobiljegy vásárlása során kell QR-kódot használni?
    Nem. Az utasnak a mobileszközére letöltött applikációban kell megvásárolni a kívánt jegyet/bérletet. Az utazás során ellenőrzéskor az alkalmazást megnyitva kell megmutatnia jegyét az ellenőrnek.

 

Használati útmutató a Mobiljegy alkalmazáshoz (menetrendek.hu)