Navigáció átugrása

Vásárolja meg menetjegyét vagy bérletét mobilon! Töltse le a megfelelő alkalmazást!

Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az Ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.

 

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött soron kívüli megállapodásnak köszönhetően 2020. március 23-tól menetjegyeiket, 2020. április 1-jétől pedig már bérleteiket is megvásárolhatják a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás segítségével. Az applikációban megtalálják társaságunk valamennyi helyközi jegyfajtáját, azon települések helyi díjtermékét, ahol a Volánbusz a szolgáltató, illetve az övezetes 30 napos, helyközi, teljes árú és kiemelten kedvezményes bérleteket is.

A társaságunk járataira vásárolt menetjegyek egy utazásra, a megadott időponttól a leszállásig érvényesek, a vásárlást követően legkorábban 2 perccel használhatók fel; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Fontos, hogy a jegyek és bérletek megvásárlásához és felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges!

 

  • Mit jelent az, hogy Közlekedési Mobiljegy alkalmazás?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazás egy – a Volánbusz értékesítési csatornájaként is működtetett – applikáció, amely bizonyos, a Volánbusz által üzemeltetett helyközi és helyi járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval történő vásárlását teszi lehetővé. A vásárláshoz és a használathoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.
     
  • Honnan tölthető le az applikáció?
    Az alkalmazások az alábbi linkről tölthetők le: mobiljegy.nmzrt.hu.
     
  • Más applikációban is válthatok jegyet/bérletet?
    Igen, az NM Zrt. partnereinél, jelenleg a Simple by OTP és a Voxpay alkalmazásokban is van lehetőség megváltani a jegyet vagy bérletet.
     
  • A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség nem váltja fel a jelenlegi, papíralapú jegyeket, hanem egy új értékesítési csatornát jelent, amellyel a Volánbusz igyekszik tovább csökkenteni az országos vírusveszélyt. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek lesznek a Volánbusz saját és viszonteladói értékesítési pontjain, illetve bizonyos esetekben automatáiból is.
     
  • Milyen jegyet/bérletet válthatok az applikációban?
    Az applikációkban elérhető menetjegyek: helyi menetjegy, díjszabási kilométerövezethez kötött helyközi és távolsági kiegészítő jegy.
    Az applikációban elérhető bérletek: helyi (viszonylat szerint: egy- és/vagy összvonalas bérletek, kombinált összvonalas havi, bel- és külterületi bérletek; érvényesség szerint: heti, félhavi, 30 napos, havi, negyedéves bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú, diák, nyugdíjas). Helyközi: (viszonylat szerint: díjszabási kilométerövezethez kötött bérletek; érvényesség szerint: félhavi, 30 napos és havi bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú és kiemelten kedvezményes bérletek).
     
  • Bérlet vásárlásakor milyen adatokat kell megadni?
    Bérlet vásárlásánál meg kell adni annak az igazolványnak a számát is, amivel az utas használni kívánja a bérletet. Ez lehet személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány, illetve a kiemelten kedvezményes bérlet esetén pl. diákigazolvány, fogyatékkal élő személyek kedvezményére jogosító igazolvány (pl. SINOSZ- vagy MÁK-igazolvány). Bővebb információ: https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/helykozi-dijszabasi-informaciok/kedvezmenyek.
     
  • Hogyan történik a helyi jegy vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi jegy vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová jegyet szeretnénk vásárolni, beállítjuk, hogy mikortól akarunk utazni (dátum/óra/perc) majd megvásároljuk a jegyet az applikációban. A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A beállított utazási idő megkezdésétől számítva 60 perc áll rendelkezésünkre, hogy felszálljunk a Volánbusz járatára és megkezdjük utazásunkat. A Volánbusz járataira szóló helyi közlekedési mobiljegy egy útra érvényes!
     
  • Hogyan történik a helyi bérlet vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi bérlet vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová bérletet szeretnénk vásárolni, kiválasztjuk a bérlet típusát, beállítjuk az érvényességi időt, majd megvásároljuk a bérletet az applikációban. A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Hogyan történik a Volánbusz helyközi járataira szóló közlekedési mobiljegy vagy -bérlet megvásárlása?
    A Közlekedési Mobiljegy applikáció letöltése és a regisztráció – valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés – után kiválasztjuk a Volánbusz „helyközi jegy” szolgáltatását és megvesszük a jegyet arra a kilométerövezetre, amely az utazási távolságnak megfelel. A helyes övezet kiválasztásában a menetrendek.hu oldal segít, amely az applikációból közvetlenül elérhető. Jegy vásárlásakor be kell állítani, hogy mikortól akarunk utazni (dátum/óra/perc). A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A helyközi közlekedési mobiljegy egy útra és csak a megvásárolt kilométerövezet mértékéig érvényes. Kérjük, hogy a menetrendek.hu oldalon azt is ellenőrizze, hogy az Ön által kiválasztott járat országos besorolású-e, és a kiegészítőjegyes országos távolsági járatok közé tartozik-e. Távolsági kiegészítő jegyet csak a feláras besorolású országos személyszállítási szolgáltatást ellátó autóbuszjáratokon kell váltani; a menetrendek.hu ezt külön fel is tünteti. Távolsági kiegészítő jegy vásárlásakor az indulás időpontjának kiválasztásakor, kérjük, a járat indulása előtti 20 perces időintervallumot válassza, hogy a beszállításkor érvényes menetjeggyel rendelkezzen. Ilyen esetben először a menetjegyet, majd az azonos kilométerövezetű távolsági kiegészítő jegyet kell megvásárolnia.
    A bérletet ugyanezen az applikáción keresztül lehet megvásárolni. Meg kell adni az érvényesség első napját; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Az érvényességi idő kezdőnapjának beállítása nélkül a vásárlás napja lesz az indulónap. Havi bérletek esetében a bérlet a hónap első napjától a következő hónap 5. napján 24:00 óráig érvényes. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
    Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat jegyet, bérletet ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a jegyeket pedig elsőajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni. Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is.
    Ezzel a megoldással csak akkor javasolt élni, ha mindig együtt utaznak és technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg jegyüket, bérletüket.
    Mindezeket figyelembe véve, azt javasoljuk, hogy mindenki saját fiókkal, saját eszközön vásárolja meg mobiljegyét, -bérletét.
     
  • Honnan tudom, hogy hány kilométert kell megtennem az úti célomig?
    A menetrendek.hu oldalon megtekinthető az indulás és az érkezés helye közötti távolság.
     
  • Mi a teendő, ha vissza szeretném váltani a mobiljegyemet vagy -bérletemet?
    A tervezett indulási időpont előtt a mobiljegy vagy -bérlet az applikációban (de csak ott!) visszaváltható. A visszaváltott jegy vagy bérlet árát a rendszer az egyenlegen vagy – egyes applikációk esetében – saját bankszámlánkon írja jóvá.
     
  • Hogyan alakulnak az árak? Drágább lesz a mobiljegy és -bérlet, mint a papíralapú?
    A Volánbusz díjszabása árban nem tesz különbséget a különböző módon vásárolt jegyek és bérletek között, az utasoknak nem kell kényelmi díjat fizetniük.
     
  • Hogyan fizethetek a jegyért/bérletért?
    A mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!
     
  • Hogyan kezelik az alkalmazások a kedvezményeket?
    Helyközi utazásra szóló mobiljegy vásárlása esetén 50%-os és 90%-os kedvezményű jegyet, helyközi bérlet vásárlása esetén pedig 90%-os kedvezményű bérletet lehet vásárolni az arra jogosultaknak. Bérlet vásárláskor az applikációban meg kell adni a jogosultságot igazoló igazolvány/igazolás számát. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor is bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek és bérletek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban.
     
  • Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
    Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be! Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérletet, ezért azok meg sem jelennek.
     
  • Hogyan igényelhetek áfás számlát?
    Az applikáció üzemeltetője minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfél regisztrációja alatt.
     
  • Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet vagy -bérletet, és lemerül a telefonja?
    A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Volánbusz üzletszabályzata részletez.
     
  • Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet vagy bérletet lehet másik telefonról is használni?
    A megvásárolt díjtermék ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere, illetve az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek vagy -bérletek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor két alkalommal lehetséges a még nem érvényesített jegyeket és bérleteket az új készülékhez rendelni valamennyi applikációban. Amennyiben már nem áll rendelkezésre áthelyezési lehetőség az applikáción belül, kérjük, keresse fel az applikáció ügyfélszolgálatát.
     
  • A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet vagy -bérletet használó utasok?
    Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú jegyet vagy bérletet. Amennyiben a díjterméket már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja azt felmutatni, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.
     
  • Hogyan ellenőrzik, hogy vettem-e mobiljegyet vagy -bérletet?
    Azokon az autóbuszokon, melyek külső oldalán nem található a mobiljegy érvényesítéséhez szükséges matrica, az utas által megvásárolt jegyet vagy bérletet a buszvezetőnek az utas felszállásakor, szemrevételezéssel kell ellenőriznie. Az utasnak az applikációban meg kell nyitnia a menetjegyek információs nézetét, ahol láthatók az érvényességre vonatkozó információk.
    A mobiljegy érvényesítéshez szükséges ellenőrző matricával ellátott autóbuszokon az utasnak az első ajtó mellett található QR kódot tartalmazó matricát a járműre való felszállás előtt be kell olvasni az applikációban, majd az autóbuszvezetőnek be kell mutatni az animált ábrát, jegyképet.
    Több menetjegy (esetleg bérlet) esetében (a termékek léptetésével) valamennyi díjterméket be kell mutatni, illetve (a kódbeolvasás funkcióval) érvényesíteni.
    Ellenőrzéskor az utasnak meg kell mutatni az esetleges kedvezményre jogosító eredeti igazolást/igazolványt, illetve azt az eredeti igazolványt, amelynek a számát a bérlet vásárlásakor megadta. A Volánbusz Zrt. szerződéses partnerének alkalmazottjai tabletre telepített programmal ellenőrzik a díjtermékek érvényességét.
     
  • A mobiljegy vásárlása során kell QR-kódot használni?
    Nem. Az utasnak a mobileszközére letöltött applikációban kell megvásárolni a kívánt jegyet/bérletet. Az utazás során ellenőrzéskor az alkalmazást megnyitva kell megmutatnia jegyét az ellenőrnek.
     
  • Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
    Kifejezetten technikai problémákkal (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdésekkel) kapcsolatban, kérjük, az Ön által használt applikációban feltüntetett elérhetőségeken érdeklődjön.
     
  • Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendő?
    Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete érvényességi ideje még nem kezdődött meg, váltsa vissza a bérletet az applikációban, és – az új igazolványszám megadásával – ismét vásárolja meg. Amennyiben igazolvány száma érvényességi időn belül változik meg, kérjük, az Ön által használt applikációban feltüntetett elérhetőségeken érdeklődjön.

 

Használati útmutató a Mobiljegy alkalmazáshoz (menetrendek.hu)