Navigáció átugrása

Vásárolja meg menetjegyét online! Töltse le a megfelelő alkalmazást!

Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.

Az Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött soron kívüli megállapodásnak köszönhetően 2020. március 23-tól menetjegyét a Mobiljegy alkalmazás segítségével is megvásárolhatja. Az applikációban megtalálják társaságunk valamennyi helyközi jegyfajtáját, és azon települések helyi díjtermékét is, ahol a Volánbusz a szolgáltató. A társaságunk járataira vásárolt menetjegyek egy utazásra, a megadott időponttól a leszállásig érvényesek, és a vásárlást követően legkorábban 2 perccel használhatók fel. Fontos, hogy a jegyek megvásárlásához és felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges.

 

  • Mit jelent az, hogy Volánbusz-mobiljegy?
    A Volánbusz-mobiljegy a Volánbusz által üzemeltetett helyközi és helyi járatokon használható jegyek mobilapplikációval megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikáció és aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.
     
  • A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?
    A mobiljegy nem váltja fel a jelenlegi, papíralapú jegyeket, hanem egy új értékesítési csatornát jelent, amellyel a Volánbusz igyekszik tovább csökkenteni az országos vírusveszélyt. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek lesznek a Volánbusz saját és viszonteladói értékesítési pontjain.
     
  • Hogyan történik a Volánbusz helyi járataira szóló közlekedési mobiljegy megvásárlása?
    A Közlekedési Mobiljegy applikáció letöltése és a regisztráció – valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés – után kiválasztjuk azt a várost, ahová jegyet szeretnénk vásárolni, beállítjuk, hogy mikortól akarunk utazni (dátum/óra/perc) majd megvásároljuk a jegyet az applikációban. A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A beállított utazási idő megkezdésétől számítva 60 perc áll rendelkezésünkre, hogy felszálljunk a Volánbusz járatára és megkezdjük utazásunkat. A Volánbusz járataira szóló helyi közlekedési mobiljegy egy útra érvényes!
     
  • Hogyan történik a Volánbusz helyközi járataira szóló közlekedési mobiljegy megvásárlása?
    A Közlekedési Mobiljegy applikáció letöltése és a regisztráció – valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés – után kiválasztjuk a Volánbusz helyközi jegy szolgáltatását, és megvesszük a jegyet arra a kilométerövezetre, amely az utazási távolságnak megfelel. A helyes övezet kiválasztásában a menetrendek.hu oldal segít, amely az applikációból közvetlenül elérhető. A vásárláskor azt is be kell állítani, hogy mikortól akarunk utazni (dátum/óra/perc). A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A helyközi közlekedési mobiljegy egy útra és csak a megvásárolt kilométerövezet mértékéig érvényes!
     
  • Honnan tudom, hogy hány kilométert kell megtennem az úti célomig?
    A menetrendek.hu oldalon megtekinthető az indulás és az érkezés helye közötti távolság.
     
  • Mi a teendő, ha a helyközi járaton rossz kilométerövezetre szóló menetjegyet vásárolok meg?
    A tervezett indulási időpont előtt a mobiljegy visszaváltható. A visszaváltott menetjegy árát a rendszer az egyenlegen írja jóvá.
     
  • Hogyan alakulnak a mobiljegyárak? Drágább lesz a mobiljegy, mint a sima papírjegy?
    A Volánbusz díjszabása nem tesz különbséget a különböző módon vásárolt jegyek és bérletek árában. A mobiljegy értékesítésénél az utasoknak nem kell kényelmi díjat fizetniük.
     
  • Hogyan kezeli a mobiljegy a kedvezményeket?
    Helyközi utazásra szóló mobiljegy vásárlása esetén 50%-os és a 90%-os kedvezményű jegyet lehet vásárolni az arra jogosultaknak. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban.
     
  • Hogyan igényelhetek áfás számlát?
    A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfél regisztrációja alatt.
     
  • Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet és lemerül a telefonja?
    A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia.  Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Volánbusz üzletszabályzata tartalmaz.
     
  • Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet lehet használni egy másik telefonról is?
    A megvásárolt közlekedési mobiljegy ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók.
     
  • A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet használó utasok?
    Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú díjterméket. Amennyiben a mobiljegyet már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja felmutatni mobilfizetési díjtermékét, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.
     

Használati útmutató a Mobiljegy alkalmazáshoz (menetrendek.hu)