Navigáció átugrása

Vásárolja meg menetjegyét vagy bérletét mobilon! Töltse le a megfelelő alkalmazást!
Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az Ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.

 

 
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött soron kívüli megállapodásnak köszönhetően 2020. március 23-tól menetjegyeiket, 2020. április 1-jétől pedig már bérleteiket is megvásárolhatják a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás segítségével. Az applikációban megtalálják társaságunk valamennyi helyközi jegyfajtáját, azon települések helyi díjtermékét, ahol a Volánbusz a szolgáltató, illetve az övezetes 30 napos, helyközi, teljes árú és kiemelten kedvezményes bérleteket is.
 
A társaságunk járataira vásárolt menetjegyek egy utazásra, a megadott időponttól a leszállásig érvényesek; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Fontos, hogy a jegyek és bérletek megvásárlásához és felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges!

 

  • Mit jelent az, hogy Közlekedési Mobiljegy alkalmazás?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazás egy – a Volánbusz értékesítési csatornájaként is működtetett – applikáció, amely bizonyos, a Volánbusz által üzemeltetett helyközi és helyi járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval történő vásárlását teszi lehetővé. A vásárláshoz és a használathoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.
     
  • Honnan tölthető le az applikáció?
    Az alkalmazások az alábbi linkről tölthetők le: mobiljegy.nmzrt.hu.
     
  • Más applikációban is válthatok jegyet/bérletet?
    Igen, az NM Zrt. viszonteladó partnereinél, jelenleg a Simple by OTP, a Voxpay és (a K&H ügyfeleinek) a K&H+ alkalmazásokban is megválható a jegy vagy bérlet.
     
  • A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség nem váltja fel a jelenlegi, papíralapú jegyeket, hanem egy új értékesítési csatornát jelent, amellyel a Volánbusz igyekszik tovább csökkenteni az országos vírusveszélyt. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek lesznek a Volánbusz saját és viszonteladói értékesítési pontjain, illetve bizonyos esetekben automatáiból is.
     
  • Milyen jegyet/bérletet válthatok az applikációban?
    Az applikációkban elérhető menetjegyek: helyi és díjszabási kilométerövezethez kötött helyközi menetjegyek, valamint távolsági kiegészítő jegyek válthatóak az alkalmazásokban.
    Az applikációban elérhető bérletek: helyi (viszonylat szerint: egyvonalas és összvonalas bérletek, kombinált összvonalas havi, bel- és külterületi bérletek; érvényesség szerint: 24 órás, heti, félhavi, 30 napos, havi, negyedéves, bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú, diák, nyugdíjas). Helyközi: díjszabási kilométer övezethez kötött bérletek; érvényesség szerint: félhavi, 30 napos és havi bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú és kiemelten kedvezményes bérletek.
     
  • Bérlet vásárlásakor milyen adatokat kell megadni?
    Bérlet vásárlásánál meg kell adni annak a – Volánbusz által kiállított – igazolásnak/bérletigazolványnak a számát, amellyel az utas használni kívánja a bérletet.
    Helyközi teljes árú bérletek esetében a bérletigazolvány számát, helyközi, kiemelten kedvezményes bérletek esetén – a diákkedvezmény igazolására – a viszonylatigazolás vagy a tanulóigazolvány számát, fogyatékkal élő személyek esetén ugyancsak a viszonylatigazolás számát.
  • Hogyan történik a helyi jegy vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, az egyenlegfeltöltés) után – helyi jegy vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová jegyet szeretnénk vásárolni. A helyi menetjegyek elővételben bármikor megválthatók. A vásárlástól számítva 30 nap áll rendelkezésünkre, hogy helyi menetjegyünket érvényesítsük, felszálljunk a Volánbusz járatára, és megkezdjük utazásunkat. A menetjegyet 30 napon belül fel kell használni, különben érvénytelenné válik, elhasználódik. A Volánbusz járataira szóló helyi közlekedési mobiljegy egy útra érvényes.
     
  • Hogyan történik a helyi bérlet vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi bérlet vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová bérletet szeretnénk vásárolni, kiválasztjuk a bérlet típusát, megadjuk az igazolvány számát, beállítjuk az érvényességi időt, majd megvásároljuk a bérletet az applikációban. A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Hogyan történik a Volánbusz helyközi járataira szóló közlekedési mobiljegy vagy -bérlet megvásárlása?
    A Közlekedési Mobiljegy applikáció letöltése és a regisztráció – valamint, ha szükséges, az egyenlegfeltöltés – után kiválasztjuk a Volánbusz „helyközi jegy” szolgáltatását, és megvesszük a jegyet arra a kilométerövezetre, amely az utazási távolságnak megfelel. A helyes övezet kiválasztásában a menetrendek.hu oldal segít, amely az applikációból közvetlenül elérhető. A helyközi menetjegyek elővételben bármikor (érvényességi idő megadása nélkül) megválthatók. A menetjegyet 30 napon belül fel kell használni, különben érvénytelenné válik, elhasználódik. A helyközi közlekedési mobiljegy egy útra és csak a megvásárolt kilométerövezet mértékéig érvényes. Kérjük, hogy a menetrendek.hu oldalon azt is ellenőrizze, hogy az Ön által kiválasztott járat országos besorolású-e, és a kiegészítőjegyes országos távolsági járatok közé tartozik-e! Távolsági kiegészítő jegyet csak a feláras besorolású országos személyszállítási szolgáltatást ellátó autóbuszjáratokon kell váltani; a menetrendek.hu ezt külön fel is tünteti. A távolsági kiegészítő jegy önállóan nem jogosít utazásra – kivéve az egyébként díjmentesen utazók (például a 65 év feletti utasok) esetében –; a menetjegyet, majd a távolsági kiegészítő jegyet külön, a QR-kód leolvasásával kell érvényesíteni.A bérletet ugyanezen az applikáción keresztül lehet megvásárolni. Meg kell adni az érvényesség első napját és az utazáshoz használt – Volánbusz által kiállított – fényképes bérletigazolvány vagy viszonylatigazolás számát; a 30 napos bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Az érvényességi idő kezdőnapjának beállítása nélkül a vásárlás napja lesz az indulónap. Havi bérletek esetében a bérlet a hónap első napjától a következő hónap 5. napján 24:00 óráig érvényes. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Az alkalmazásokban történő helyközi bérletvásárlás során van lehetőség megadni az utazás viszonylatát?
    A mobilapplikációkban történő helyközi bérletvásárlások esetében a viszonylat feltűntetésére nincs lehetőség, ezért kötelező a fényképes bérletigazolvány vagy viszonylatigazolás használata az utazás során. A bérletigazolványok és a viszonylatigazolások pénztárainkban megválthatók (100 Ft), azok meglétét az autóbuszvezetők felszálláskor ellenőrzik.
     
  • Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
    Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat jegyet, bérletet ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a jegyeket pedig elsőajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni. Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is.
    Ezzel a megoldással csak akkor javasolt élni, ha mindig együtt utaznak és technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg jegyüket, bérletüket.
    Mindezeket figyelembe véve, azt javasoljuk, hogy mindenki saját fiókkal, saját eszközön vásárolja meg mobiljegyét, -bérletét.
     
  • Honnan tudom, hogy hány kilométert kell megtennem az úti célomig?
    A menetrendek.hu oldalon megtekinthető az indulás és az érkezés helye közötti távolság.
     
  • Mikortól számít érvényesnek a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban vásárolt jegy?
    A menetjegyeket az autóbuszon kihelyezett QR-kód beolvasásával az utazás megkezdése előtt érvényesíteni kell. A rendszer a kódbeolvasástól számítja az érvényességet, az érvényességi idő az adott autóbuszon helyi menetjegyeknél 1 óra, helyközi menetjegyeknél 2–10 óra (a távolsági kategóriától függően). 2020. augusztus 1-jétől a megvásárolt menetjegyek a vásárlástól számítva 30 napon belül használhatók fel. A Volánbusz járataira szóló közlekedési mobiljegy egy útra érvényes.
     
  • Utazhatok átszállással, mobilapplikációban megvásárolt menet-, illetve bérletjeggyel?
    A mobiljegy alkalmazásokban nincs lehetőség átszállást biztosító menetjegy megváltására. Minden átszállás alkalmával újabb menetjegyet kell vásárolni az applikációkon keresztül, melyeket az utazás megkezdésekor külön érvényesíteni kell. Elsőajtós felszálláskor a kihelyezett QR-kód segítségével minden esetben érvényesíteni szükséges a menetjegyet.
    Mobil applikációkban megvásárolt bérletjeggyel lehetőség van az átszállásra, abban az esetben, ha az utas rendelkezik a Volánbusz által kiállított bérletigazolvánnyal vagy viszonylatigazolással, melyen az átszállóhely fel van tüntetve. A bérletjegyet minden átszállás alkalmával érvényesíteni kell, a QR-kód leolvasásával. Felszálláskor az animált ábra bemutatása mellett a bérletigazolványt/viszonylatigazolást is fel kell mutatni az autóbuszvezetőnek, így igazolható az utazás során az átszállásra való jogosultság.
     
  • Mi a teendő, ha vissza szeretném váltani a mobiljegyemet vagy -bérletemet?
    Az alkalmazásokban megvásárolt – fel nem használt – menetjegyek a vásárlástól számított 30 napon belül visszaválthatók.
    A mobiljegy a tervezett indulási időpont – azaz a QR-kóddal történő érvényesítés (validálás) – előtt, a mobilbérlet pedig az érvényesség kezdete előtt váltható vissza az applikációban (de csak ott!). A visszaváltott jegy vagy bérlet árát a rendszer az egyenlegen vagy – egyes applikációk esetében – az utas bankszámláján írja jóvá.
     
  • Hogyan alakulnak az árak? Drágább lesz a mobiljegy és -bérlet, mint a papíralapú?
    A mobiljegy és -bérlet vásárlása után az utasoknak nem kell kényelmi díjat fizetniük, sőt 2020. augusztus 1-jétől a Közlekedési Mobiljegy applikációban és a társalkalmazásokban megváltott helyközi teljes árú, 50%-os és 90%-os menetjegyek, valamint a távolsági kiegészítő jegyek után 5% kedvezmény jár. 
     
  • Hogyan fizethetek a jegyért/bérletért?
    A mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!
     
  • Hogyan kezelik az alkalmazások a kedvezményeket?
    Helyközi utazásra szóló mobiljegy vásárlása esetén 50%-os és 90%-os kedvezményű jegyet, helyközi bérlet vásárlása esetén pedig 90%-os kedvezményű bérletet lehet vásárolni az arra jogosultaknak. Bérlet vásárláskor az applikációban meg kell adni a jogosultságot igazoló igazolvány/igazolás számát. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor is bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek és bérletek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban.
     
  • Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
    Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be! Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérletet, ezért azok meg sem jelennek.
     
  • Hogyan igényelhetek áfás számlát?
    A mobil díjtermékek több applikációban is elérhetőek, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban az áfás számla igénylésének folyamata eltérhet. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfélregisztráció alatt. A társszolgáltatók (OTP by Simple, Voxpay, K&H+) számlázással kapcsolatos információiért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!
     
  • Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet vagy -bérletet, és lemerül a telefonja?
    A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Volánbusz üzletszabályzata részletez.
     
  • Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet vagy bérletet lehet másik telefonról is használni?
    A megvásárolt díjtermék ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere, illetve az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek vagy -bérletek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor – kizárólag azonos applikációk között – meghatározott számú alkalommal lehetséges a menetjegyeket és a bérleteket az új készülékre áthelyezni.
    Külön felhívjuk a K&H+ alkalmazást használó utasok figyelmét, hogy a megvásárolt jegyeket, bérleteket csak a K&H mobilbankon belül használhatják, más K&H mobilbank-felhasználó fiókjába való áthelyezésre nincs mód.
    Amennyiben az applikáción belül már nincs áthelyezési lehetőség, az utas áthelyezési kérelmével a közlekedési szolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhat. A szolgáltató indokolt esetben a díjtermék áthelyezésére további lehetőséget biztosíthat, ezzel az alkalmazásban lehet élni.
    Amennyiben áthelyezéssel kapcsolatos kérése van, kérjük, írásban jelezze azt az info@volanbusz.hu e-mail-címen, a díjtermék adatainak megadásával (típus, ár, tranzakcióazonosító)!
     
  • A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet vagy -bérletet használó utasok?
    Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán (kihelyezett automatáinkból, honlapunkon, pénztárainkban, illetve autóbusz-vezetőinknél) kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú jegyet vagy bérletet. Amennyiben a díjterméket már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja azt felmutatni, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.
     
  • Hogyan ellenőrzik, hogy vettem-e mobiljegyet vagy -bérletet?
    A mobiljegy érvényesítéshez szükséges ellenőrző matricával ellátott autóbuszok esetén, kérjük, válassza ki megvásárolt jegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg az „Érvényesítés” vagy „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd az első ajtó mellett található QR-kódot tartalmazó matricát a járműre való felszállás előtt minden esetben olvastassa be az applikációban. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenik egy animált szimbólum.
    Kérjük, hogy az animált ábrát kellő gondossággal kezelje, az érvényességet szolgáló szimbólum képét az autóbusz-vezetőnek történő bemutatásig ne zárja be!
    Több menetjegy (esetleg bérlet) esetében (a termékek léptetésével) valamennyi díjterméket be kell mutatni, illetve (a kódbeolvasás funkcióval) érvényesíteni.
    Ellenőrzéskor az utasnak meg kell mutatni az esetleges kedvezményre jogosító eredeti igazolást/igazolványt, illetve azt a bérletigazolványt vagy viszonylatigazolást, amelynek a számát a bérlet vásárlásakor megadta.
    A Volánbusz Zrt. szerződéses partnerének alkalmazottjai tabletre telepített programmal ellenőrzik a díjtermékek érvényességét.
     
  • Hogyan teljesíthető az utólagos bemutatás a mobilapplikációban vásárolt díjtermékek esetében? 
    Személyes bemutatás esetén, kérjük, vigye magával a készüléket, melyen az adott terméket megvásárolta. A lejárt díjtermékek az applikációban az „Elhasznált/lejárt jegyeim” fül alatt találhatók. A bemutatni kívánt díjtermék kiválasztásával megjelennek a részletes adatok.
     
  • Az animált kép megjelenése a telefon képernyőjén azt jelenti, hogy az utas felszállhat a járműre? 
    Nem, a megjelenő képen azt is figyelni kell, hogy az adott díjtermék felhasználható-e az adott járművön. Az animáció megjelenése csak azt igazolja, hogy a díjtermék nem hamis és időben érvényes. Azt, hogy az adott megállóban fel lehet-e szállni a felmutatott díjtermékkel, az autóbusz-vezető ellenőrzi a díjtermék neve, valamint a bérletigazolvány vagy a viszonylatigazolás alapján. Ekkor történik az esetleges kedvezményre való jogosultság ellenőrzése is.
     
  • A mobiljegy vásárlása során kell QR-kódot használni?
    Nem. A QR-kód az applikációkban megvásárolt díjtermékek érvényesítésére szolgál az utazás megkezdése előtt. A QR-kódot tartalmazó matricák az első ajtó mellett (kívülről), és a vezetőfülke környékén találhatók.
     
  • Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
    Kifejezetten technikai problémákkal (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdésekkel) kapcsolatban, kérjük, az Ön által használt applikációban feltüntetett elérhetőségeken érdeklődjön.
     
  • Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendő?
    Az NM Zrt., az OTP by Simple, a Voxpay és a K&H+ alkalmazásokban a díjtermékek az érvényességi idő kezdete előtt visszaválthatók, és – az új igazolványszám megadásával – ismét megvásárolhatók. Bérletek esetében, ha a megadott igazolvány száma érvényességi időn belül változik meg, ezt, kérjük, írásban jelezze az info@volanbusz.hu e-mail-címen!

 

Használati útmutató a Mobiljegy alkalmazáshoz (menetrendek.hu)