Navigáció átugrása

Vásárolja meg menetjegyét vagy bérletét mobilon! Töltse le a megfelelő alkalmazást!
Kattintás után átirányítjuk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalára, ahonnan letöltheti az Ön mobilkészülékéhez megfelelő alkalmazást.

 

 
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel kötött soron kívüli megállapodásnak köszönhetően 2020. március 23-tól menetjegyeiket, 2020. április 1-jétől pedig már bérleteiket is megvásárolhatják a Közlekedési Mobiljegy alkalmazás segítségével. Az applikációban megtalálják társaságunk valamennyi helyközi jegyfajtáját, azon települések helyi díjtermékét, ahol a Volánbusz a szolgáltató, illetve az övezetes 30 napos, helyközi, teljes árú és kiemelten kedvezményes bérleteket is.
 
A társaságunk járataira vásárolt menetjegyek egy utazásra, a megadott időponttól a leszállásig érvényesek, a vásárlást követően legkorábban 2 perccel használhatók fel; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Fontos, hogy a jegyek és bérletek megvásárlásához és felhasználásához mobil-adatkapcsolat szükséges!

 

  • Mit jelent az, hogy Közlekedési Mobiljegy alkalmazás?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazás egy – a Volánbusz értékesítési csatornájaként is működtetett – applikáció, amely bizonyos, a Volánbusz által üzemeltetett helyközi és helyi járatokon használható jegyek és bérletek mobilapplikációval történő vásárlását teszi lehetővé. A vásárláshoz és a használathoz aktív mobil-adatkapcsolat szükséges.
     
  • Honnan tölthető le az applikáció?
    Az alkalmazások az alábbi linkről tölthetők le: mobiljegy.nmzrt.hu.
     
  • Más applikációban is válthatok jegyet/bérletet?
    Igen, az NM Zrt. partnereinél, jelenleg a Simple by OTP és a Voxpay alkalmazásokban is van lehetőség megváltani a jegyet vagy bérletet.
     
  • A mobiljegy azt jelenti, hogy megszűnik a papírjegy?
    A Közlekedési Mobiljegy alkalmazáson belüli vásárlási lehetőség nem váltja fel a jelenlegi, papíralapú jegyeket, hanem egy új értékesítési csatornát jelent, amellyel a Volánbusz igyekszik tovább csökkenteni az országos vírusveszélyt. A jegyek és bérletek változatlanul elérhetőek lesznek a Volánbusz saját és viszonteladói értékesítési pontjain, illetve bizonyos esetekben automatáiból is.
     
  • Milyen jegyet/bérletet válthatok az applikációban?
    Az applikációkban elérhető menetjegyek: helyi menetjegy, díjszabási kilométerövezethez kötött helyközi és távolsági kiegészítő jegy.
    Az applikációban elérhető bérletek: helyi (viszonylat szerint: egy- és/vagy összvonalas bérletek, kombinált összvonalas havi, bel- és külterületi bérletek; érvényesség szerint: heti, félhavi, 30 napos, havi, negyedéves bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú, diák, nyugdíjas). Helyközi: (viszonylat szerint: díjszabási kilométerövezethez kötött bérletek; érvényesség szerint: félhavi, 30 napos és havi bérletek; kedvezmény szerint: teljes árú és kiemelten kedvezményes bérletek).
     
  • Bérlet vásárlásakor milyen adatokat kell megadni?
    Bérlet vásárlásánál meg kell adni annak az igazolványnak a számát is, amellyel az utas használni kívánja a bérletet. Ez lehet bérletigazolvány, személyi azonosításra alkalmas igazolvány, illetve a kiemelten kedvezményes bérlet esetén pl. diákigazolvány, fogyatékkal élő személyek kedvezményére jogosító igazolvány (pl. SINOSZ- vagy MÁK-igazolvány). Bővebb információ: https://www.volanbusz.hu/hu/jegy-es-berlet/helykozi-dijszabasi-informaciok/kedvezmenyek.
     
  • Hogyan történik a helyi jegy vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, az egyenlegfeltöltés) után – helyi jegy vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová jegyet szeretnénk vásárolni. A helyi menetjegyek elővételben bármikor megválthatók. A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A vásárlástól számítva 30 nap áll rendelkezésünkre, hogy helyi menetjegyünket érvényesítsük, felszálljunk a Volánbusz járatára, és megkezdjük utazásunkat. A menetjegyet 30 napon belül fel kell használni, különben érvénytelenné válik, elhasználódik. A Volánbusz járataira szóló helyi közlekedési mobiljegy egy útra érvényes.
     
  • Hogyan történik a helyi bérlet vásárlása a Volánbusz járataira az applikációkban?
    Az applikációk letöltése és a regisztráció (valamint, ha szükséges, egyenlegfeltöltés) után – helyi bérlet vásárlása esetén – a lehetséges települések közül kiválasztjuk azt, ahová bérletet szeretnénk vásárolni, kiválasztjuk a bérlet típusát, beállítjuk az érvényességi időt, majd megvásároljuk a bérletet az applikációban. A megvásárolt bérlet a vásárlás után 2 percig nem használható. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Hogyan történik a Volánbusz helyközi járataira szóló közlekedési mobiljegy vagy -bérlet megvásárlása?
    A Közlekedési Mobiljegy applikáció letöltése és a regisztráció – valamint, ha szükséges, az egyenlegfeltöltés – után kiválasztjuk a Volánbusz „helyközi jegy” szolgáltatását, és megvesszük a jegyet arra a kilométerövezetre, amely az utazási távolságnak megfelel. A helyes övezet kiválasztásában a menetrendek.hu oldal segít, amely az applikációból közvetlenül elérhető. A helyközi menetjegyek elővételben bármikor (érvényességi idő megadása nélkül) megválthatók. A megvásárolt menetjegy a vásárlás után 2 percig még nem használható. A helyközi közlekedési mobiljegy egy útra és csak a megvásárolt kilométerövezet mértékéig érvényes. Kérjük, hogy a menetrendek.hu oldalon azt is ellenőrizze, hogy az Ön által kiválasztott járat országos besorolású-e, és a kiegészítőjegyes országos távolsági járatok közé tartozik-e! Távolsági kiegészítő jegyet csak a feláras besorolású országos személyszállítási szolgáltatást ellátó autóbuszjáratokon kell váltani; a menetrendek.hu ezt külön fel is tünteti. Távolsági kiegészítő jegy vásárlásakor az indulás időpontjának kiválasztásakor, kérjük, a járat indulása előtti 20 perces időintervallumot válassza, hogy a beszállításkor érvényes menetjeggyel rendelkezzen. Ilyen esetben először a menetjegyet, majd az azonos kilométerövezetű távolsági kiegészítő jegyet kell megvásárolnia.
    A bérletet ugyanezen az applikáción keresztül lehet megvásárolni. Meg kell adni az érvényesség első napját; a bérletek a beállított első naptól kezdődően 30 napig érvényesek. Az érvényességi idő kezdőnapjának beállítása nélkül a vásárlás napja lesz az indulónap. Havi bérletek esetében a bérlet a hónap első napjától a következő hónap 5. napján 24:00 óráig érvényes. A beállított érvényességi idő alatt a bérlet korlátlan számú utazásra jogosít.
     
  • Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
    Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat jegyet, bérletet ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, a bérleteket és a jegyeket pedig elsőajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni. Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is.
    Ezzel a megoldással csak akkor javasolt élni, ha mindig együtt utaznak és technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg jegyüket, bérletüket.
    Mindezeket figyelembe véve, azt javasoljuk, hogy mindenki saját fiókkal, saját eszközön vásárolja meg mobiljegyét, -bérletét.
     
  • Honnan tudom, hogy hány kilométert kell megtennem az úti célomig?
    A menetrendek.hu oldalon megtekinthető az indulás és az érkezés helye közötti távolság.
     
  • Mikortól számít érvényesnek a Közlekedési Mobiljegy alkalmazásban vásárolt jegy?
    A menetjegyeket az autóbuszon kihelyezett QR-kód beolvasásával az utazás megkezdése előtt érvényesíteni kell. A rendszer a kódbeolvasástól számítja az érvényességet, az érvényességi idő az adott autóbuszon helyi menetjegyeknél 1 óra, helyközi menetjegyeknél 2–10 óra (a távolsági kategóriától függően). 2020. augusztus 1-jétől a megvásárolt menetjegyek a vásárlástól számítva 30 napon belül használhatók fel. A Volánbusz járataira szóló közlekedési mobiljegy egy útra érvényes.
     
  • Utazhatok átszállással, mobilapplikációban megvásárolt menet-, illetve bérletjeggyel?
    A mobiljegy alkalmazásokban nincs lehetőség átszállást biztosító díjtermékek megváltására. Minden átszállás alkalmával újabb menet-, illetve ha szükséges, bérletet kell vásárolni az applikációkon keresztül, melyeket az utazás megkezdésekor külön érvényesíteni kell. Elsőajtós felszálláskor a kihelyezett QR-kód segítségével minden esetben érvényesíteni szükséges a menet- illetve a bérletjegyet.
     
  • Mi a teendő, ha vissza szeretném váltani a mobiljegyemet vagy -bérletemet?
    A tervezett indulási időpont előtt a mobiljegy vagy -bérlet az applikációban (de csak ott!) visszaváltható. A visszaváltott jegy vagy bérlet árát a rendszer az egyenlegen vagy – egyes applikációk esetében – saját bankszámlánkon írja jóvá.
     
  • Hogyan alakulnak az árak? Drágább lesz a mobiljegy és -bérlet, mint a papíralapú?
    A mobiljegy és -bérlet vásárlása után az utasoknak nem kell kényelmi díjat fizetniük, sőt 2020. augusztus 1-jétől a Közlekedési Mobiljegy applikációban és a társalkalmazásokban megváltott teljes árú, 50%-os és 90%-os menetjegyek, valamint a távolsági kiegészítő jegyek után 5% kedvezmény jár. 
     
  • Hogyan fizethetek a jegyért/bérletért?
    A mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez!
     
  • Hogyan kezelik az alkalmazások a kedvezményeket?
    Helyközi utazásra szóló mobiljegy vásárlása esetén 50%-os és 90%-os kedvezményű jegyet, helyközi bérlet vásárlása esetén pedig 90%-os kedvezményű bérletet lehet vásárolni az arra jogosultaknak. Bérlet vásárláskor az applikációban meg kell adni a jogosultságot igazoló igazolvány/igazolás számát. A jogosultságot a megfelelő igazolvánnyal/igazolással ellenőrzéskor is bizonyítani kell. A kedvezményes menetjegyek és bérletek csak magánszemélyként regisztrált felhasználók számára jelennek meg az applikációban.
     
  • Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
    Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be! Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat tanuló- és nyugdíjasbérletet, ezért azok meg sem jelennek.
     
  • Hogyan igényelhetek áfás számlát?
    Az applikáció üzemeltetője minden vásárlásról számlát állít ki, ez az applikációban érhető el a tárgyhót követő első naptári napon, az ügyfél regisztrációja alatt.
     
  • Mi a teendő, ha egy utas megváltotta a mobiljegyet vagy -bérletet, és lemerül a telefonja?
    A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil-adatkapcsolat biztosításáról az utasnak kell gondoskodnia. Amennyiben ezek valamelyikének hiányában a megvásárolt díjterméket nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes eljárással, melyet a Volánbusz üzletszabályzata részletez.
     
  • Mi történik akkor, ha az utas elhagyja a telefonját? A megvásárolt jegyet vagy bérletet lehet másik telefonról is használni?
    A megvásárolt díjtermék ahhoz a telefonhoz van rendelve, amelyiken azt vásárolták, ezért készülékcsere, illetve az applikáció újratelepítése (vagy a készülék ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek vagy bérletek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor egy alkalommal lehetséges a még nem érvényesített jegyeket és bérleteket az új készülékhez rendelni valamennyi applikációban. Amennyiben már nem áll rendelkezésre áthelyezési lehetőség az applikáción belül, kérjük, keresse fel az applikáció ügyfélszolgálatát.
     
  • A rendszer hibája esetén ingyen utazhatnak a közlekedési mobiljegyet vagy -bérletet használó utasok?
    Abban az esetben, ha az utas nem tudja megvásárolni a mobilfizetési díjterméket, nem jogosult utazásra. Ilyen esetben más értékesítési csatornán (kihelyezett automatáinkból, honlapunkon, pénztárainkban, illetve autóbusz-vezetőinknél) kell megvásárolnia a párhuzamosan elérhető papíralapú jegyet vagy bérletet. Amennyiben a díjterméket már megvásárolta az utas, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészülékén a rendszer hibájából nem tudja azt felmutatni, vagy más, rendszerhibából eredő ok miatt annak érvényessége nem ellenőrizhető, a felelősség a szolgáltatót terheli, az utazás megszakítására vagy pótdíj fizetésére az utas nem kötelezhető.
     
  • Hogyan ellenőrzik, hogy vettem-e mobiljegyet vagy -bérletet?
    A mobiljegy érvényesítéshez szükséges ellenőrző matricával ellátott autóbuszok esetén, kérjük, válassza ki a megvásárolt jegyét vagy bérletét. Ezután nyomja meg a „Kódbeolvasás felszálláshoz” feliratú gombot, majd  az első ajtó mellett található QR-kódot tartalmazó matricát a járműre való felszállás előtt minden esetben  olvastassa be az applikációban. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenik egy animált szimbólum. 
    Kérjük, hogy az animált ábrát az autóbusz-vezetőnek történő bemutatásig kellő gondossággal kezeljék. Az érvényességet szolgáló szimbólum képét ne zárják be, mert ezt követően menetjegyek újbóli érvényesítésére már nincs lehetőség.
    Több menetjegy (esetleg bérlet) esetében (a termékek léptetésével) valamennyi díjterméket be kell mutatni, illetve (a kódbeolvasás funkcióval) érvényesíteni.
    Ellenőrzéskor az utasnak meg kell mutatni az esetleges kedvezményre jogosító eredeti igazolást/igazolványt, illetve azt az eredeti igazolványt, amelynek a számát a bérlet vásárlásakor megadta.
    A Volánbusz Zrt. szerződéses partnerének alkalmazottjai tabletre telepített programmal ellenőrzik a díjtermékek érvényességét.
     
  • Hogyan teljesíthető az utólagos bemutatás a mobilapplikációban vásárolt díjtermékek esetében? 
    Személyes bemutatás esetén, kérjük, vigye magával a készüléket, melyen az adott terméket megvásárolta. A lejárt díjtermékek az applikációban az „Elhasznált/lejárt jegyeim” fül alatt találhatók. A bemutatni kívánt díjtermék kiválasztásával megjelennek a részletes adatok.
     
  • Az animált kép megjelenése a telefon képernyőjén azt jelenti, hogy az utas felszállhat a járműre? 
    Nem, a megjelenő képen azt is figyelni kell, hogy az adott díjtermék felhasználható-e az adott járművön. Az animáció megjelenése csak azt igazolja, hogy a díjtermék nem hamis és időben érvényes. Azt, hogy az adott megállóban fel lehet-e szállni a felmutatott díjtermékkel, az autóbusz-vezető ellenőrzi a díjtermék neve alapján. Ekkor történik az esetleges kedvezményre való jogosultság ellenőrzése is.
     
  • A mobiljegy vásárlása során kell QR-kódot használni?
    Nem. A QR-kód az applikációkban megvásárolt díjtermékek érvényesítésére szolgál az utazás megkezdése előtt. A QR-kódot tartalmazó matricák az első ajtó mellett (kívülről), és a vezetőfülke környékén találhatók.
     
  • Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
    Kifejezetten technikai problémákkal (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdésekkel) kapcsolatban, kérjük, az Ön által használt applikációban feltüntetett elérhetőségeken érdeklődjön.
     
  • Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendő?
    Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegye vagy bérlete érvényességi ideje még nem kezdődött meg, váltsa vissza a bérletet az applikációban, és – az új igazolványszám megadásával – ismét vásárolja meg. Amennyiben igazolvány száma érvényességi időn belül változik meg, kérjük, azt írásban jelezze az info@volanbusz.hu e-mail címen.

 

Használati útmutató a Mobiljegy alkalmazáshoz (menetrendek.hu)