Navigáció átugrása

Fenntarthatósági Témahét a Volánbusznál - Szeretünk kombinálni.

2021. április 23.

A képen egy autóbusz látható az autóbusz állomáson.

Hiszünk a kombinált utazásban. Közösségi közlekedési vállalatként fel kell hívnunk a figyelmet az alternatív közlekedési lehetőségekre is, így szívesen csatlakozunk a jó kezdeményezésekhez.

Buszban utazunk, de a bringa szerintünk is jó dolog.

Hogy népszerűsítsük a kerékpáros közlekedést, 2015-óta részt veszünk például a Magyar Kerékpáros Klub által szervezett Bringás Reggeli eseménysorozaton is.

A képen egy, a „Bringás reggelin” készült kép látható.

A bicikli jól kiegészíti a közösségi közlekedést, ezért utasaink és kollégáink számára is biztosítunk lehetőséget autóbusz-állomásaink megközelítésére, a kerékpárral történő munkába járásra.

Bringával az állomásra? Kényelmes, és könyezetbarát megoldás.

Országszerte 97 autóbusz-állomáson létesítettünk kerékpártárolókat, amelyek összesen 3112 db bicikli biztonságos tárolására alkalmasak.

A képen az állomásokon kihelyezett kerékpár tárolók láthatók.

58 nagyobb műszaki telephelyünkön is épült tároló összesen 958 db-os kapacitással, hogy ezzel is segítsük dolgozóinkat a kerékpáros munkába járásban. Ezen felül, ahol a gyalogos közlekedés kényelmetlen vagy lassú megoldást jelent, 19 telephelyünkön a belső közlekedés megkönnyítésére szolgálati bicikliket is biztosítunk kollégáinknak.

A képen egy telephelyen lévő belső szolgálati kerékpár látható.

Fenntarthatóságunk alappillére tehát a járműfiatalítás, de környezetünk megóvására is nagy hangsúlyt kell fektetnünk. A megfelelő kerékpáros infrastruktúra kialakítása mellett kiemelt gondossággal kell kezelnünk állomásaink tisztaságát, illetve minél több környezetbarát technológiát kell alkalmaznunk. Hulladékgazdálkodásunkról és környezetvédelmi törekvéseinkről soron következő bejegyzéseinkben számolunk be.