Navigáció átugrása

Tekerj, ha tudsz!

2022. május 17.

kerékpártároló az autóbusz-állomáson

Sokat kellett várni rá az idén, de végre megérkezett a tavasz, így mindenkit arra buzdítunk, hogy tegye le a slusszkulcsát! Használjátok ki a közösségi közlekedés nyújtotta lehetőségeket, a megfelelő megállók, állomások megközelítésére pedig válasszatok a számos fenntartható alternatíva közül. Ma ráadásul ismét Bringás Reggelit tartunk, így aki a Népliget felé teker, azt reggel 7-től 9-ig várjuk egy kis harapnivalóval sátrunknál.

Kellemeset a hasznossal!

A rendszeres testmozgás és a levegő segít jó kondiban maradni, és csökkentheti a szívbetegség kialakulásának kockázatát is. Kell ennél több érv? Rajtunk ne múljon,  97 autóbusz-állomásunkon összesen több mint 3000 darabos kapacitással üzemel bringatároló a könnyebb megközelíthetőségért.

További érveink is vannak.

Amellett, hogy a mozgás segít testünk és lelkünk egészségének megőrzésében, a kerékpár, a roller, a görkorcsolya, a gyalogolás és az elektromos közlekedési eszközök a leginkább környezetbarát mobilitási formák is. Használatuk során nem terheljük környezetünket káros anyagokkal és zajjal, a telített úthálózatot további személyautókkal. Sok esetben ráadásul gyorsabban is elérhetjük célunkat kerékpárral, mert autóval araszolnánk a csúcsforgalomban.

Követjük igényeiteket:

Hiszünk a kombinált utazásban, így folyamatosan követjük az igényeket, és lehetőségeinkhez mérten fejlesztjük a kapcsolódó infrastruktúrát. Bár Magyarországon az autóbuszokon nem elterjedt dolog a kerékpárszállítás, – a járművek csomagterének méretei és utasterének kialakítása miatt – 2021 nyarától a Budapestről Mátraszentimrére, valamint Bükkszékre közlekedő járatainkon teszteltük ezt a szolgáltatást.

kerékpárszállító eszköz a Volánbusznál

Tavaly év végén meg is kérdeztünk titeket a kerékpárszállításról. Sok hasznos visszajelzést kaptunk, a kérdőívet kitöltők 87 %-a például kiránduláshoz vinné magával kerékpárját. Induló, vagy célállomásként többnyire nagyvárosokat jelöltetek meg, köztük Budapestet 75 %-ban a legnagyobb aránnyal. Legtöbben a Kékestetőt és a Balaton térségét látogatnátok meg másodmagatokkal és bringáitokkal.

kerékpártárolók Mátraházán

A tesztüzem és a felmérések alapján úgy látjuk, volna igény a szolgáltatásra, így gőzerővel dolgozunk a bringaszállítást is magában foglaló kerékpáros stratégiánkon. Vizsgáljuk, hogy miként valósulhatna meg a szolgáltatásbővítés, mely vonalakon és milyen szállítóeszközökkel tudnánk a legjobban kiszolgálni igényeiteket. Ha kíváncsiak vagytok legújabb fejlesztéseinkre és híreinkre, kövessétek közösségi oldalainkat, és legyetek naprakészek kerékpárszállításban is!