Navigáció átugrása

Két kerékkel, Volánbusszal ­– szilvásváradi kirándulás

2022. július 19.

Volánbusz mellett kerékpárosok

Nem lehet okunk panaszra, ami az idei nyarat illeti, strandidőből nincs hiány. Ha azonban unjátok már, hogy a lábatok alatt perzsel az aszfalt, fogjátok a bringát, és utazzatok el velünk egy hűsítő kirándulásra!

Kerékpárral Volánbuszon

Nem új keletű dolog nálunk a kerékpárszállítás: tavaly nyáron tesztjelleggel elsőként a Mátra térségébe indítottuk el bringaszállítóval felszerelt buszainkat, idén pedig tovább bővítettük az elérhető célpontok és járatok listáját.

Kerékpárszállítás Volánbuszon

Ha egy kis felfrissülésre vagy természetközeli, aktív kikapcsolódásra vágytok, kerékpáros kirándulásainkat nektek találtuk ki! Elviszünk bringástól többek között Abádszalókra, Tiszafüredre, Aggtelekre, Jósvafőre, Galyatetőre, Gyöngyösre, Egerbe, Mezőkövesdre, Bükkszékre, Parádfürdőre, Kékestetőre, Mátraházára és Bükkszékre is. Mi ezúttal Szilvásváradot vettük célba Budapestről indulva.

Az 1054-es

Reggel 6:35-kor még kissé álmosan, de bringáinkkal a busz hátulján már robogtunk is úti célunk felé. A kéttengelyes Neoplan Tourliner, „tisztességes” nevén Neoplan N2216SHD Tourliner (P21) igazán kényelmes, minden túlzás nélkül csúcskategóriás turistabusz, így minden adott volt ahhoz, hogy az ember kipihenje a korai felkelés fáradalmait. Az 1054-es járat vonala is ideális a nehezen ébredőknek: az út első, autópályás szakasza monoton, zavartalanul lehet bóbiskolni; Egert elérve, majd elhagyva pedig az elsuhanó táj gyorsan meghozza a kirándulókedvet.

reggeli kilátás a Volánbuszból

Röviddel 9-óra után érkeztünk meg Szilvásváradra. A Szalajka-völgyi elágazásnál az autóbusz-vezető rutinos mozdulatokkal pár másodperc alatt szerelte le kerékpárjainkat, így nem is volt más dolgunk, mint megreggelizni. Aki nem visz magával elemózsiát, a völgy bejáratánál számos vendéglátóhely kínálatából választhat, mindenki megtalálja a kedvére való falatokat.

Bringára fel!

A Szalajka-völgy nem véletlenül a Bükki Nemzeti Park egyik legnépszerűbb kirándulóhelye. Kiépített, jól kitáblázott turistaparadicsom, kisgyerekkel, kerékpárral is könnyen bejárható. A Fátyol-vízesés oda-vissza körülbelül 9 kilométer, de némi szintkülönbséggel azért számolni kell. Iktassunk be több megállót, hogy a kezdők mosolya is őszinte legyen. A táj meseszép, és sok érdekes látnivaló mellett is elhaladunk.

kerékpárosok erdőben táblával

A Szalajka-patakban vadon él a sebes pisztráng, amely szervesen beépült a hely gasztronómiájába, de erre később visszatérünk. A völgyben már több mint 100 éve tenyésztik is a fajtát, halneveldékkel utunk során is fogunk találkozni. Elhaladunk egy vadaskert mellett, ahol muflonokat és dámszarvasokat láthatunk, de érdemes egy kis megállót tartani a Szabadtéri Erdei Múzeumnál is, amely az egykoron a völgyben lakó szénégetők életébe ad betekintést.

Fátyol vízesés

A túra legszebb látnivalója vitathatatlanul a mintegy 17 méter hosszú mésztufalépcsőn lezúduló, kristálytiszta forrás, a Fátyol-vízesés. Az edzettebbek innen a bringáikat hátrahagyva egy meredek szerpentinen felkapaszkodhatnak az istállós-kői barlanghoz is – mi sajnos nem ezt a csoportot erősítjük, így egy kis lazítás után visszafelé vettük az irányt, hogy kiadósan megebédeljünk.

A völgy bejáratánál, illetve Szilvásváradon is számos éttermet találunk. Érdemes megkóstolni a helyi füstölt vagy sült pisztrángos fogásokat, de a vadételek is kiválóak. 14:42-kor és 16:42-kor is indul vissza kerékpárszállítóval felszerelt Volánbusz-járat, így van idő kiélvezni a finom ételeket, italokat.

Kerékpárral a Volánbusz megállójában

A hazafelé úton jóllakottan, kellemesen elfáradva remek alternatíva a délutáni szunyókálás, de olvasgatni vagy a frissen elkészített fotókat, videókat nézegetni is jó kikapcsolódás. USB-töltők minden üléspárnál rendelkezésetekre állnak, ha merülne az akksi.

Kerékpárral Szilvásváradon

Az 1054-essel a forróbb napokon a források és barlangok völgyébe, Jósvafőre vagy Aggtelekre is érdemes ellátogatni. Folyamatosan arra törekszünk, hogy jobb és bővebb, emellett zöldebb szolgáltatásokat nyújthassunk nektek. A bringaszállítás lehetőségének bővítése tökéletes példa erre, mert a kerékpáros kirándulások népszerűségének növelését, a hazai turizmus fenntarthatóságának elősegítését is szolgálja.

Gyertek velünk, próbáljátok ki ti is a kerékpárszállítást! Ne felejtsétek el jegyeteket előre megváltani!